Thailand - Sportieve noorden vs feestende Zuiden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van NadiaMarloes - WaarBenJij.nu Thailand - Sportieve noorden vs feestende Zuiden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van NadiaMarloes - WaarBenJij.nu

Thailand - Sportieve noorden vs feestende Zuiden

Blijf op de hoogte en volg NadiaMarloes

09 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Bangkok, een wereldstad, en het begin van onze derde bestemming: Thailand!

Voor Marloes al de tweede keer in Thailand, maar er valt nog zoveel te zien waardoor het ook voor haar weer een nieuw avontuur wordt. We begonnen met een dagje Bangkok om voor Nadia een nieuwe telefoon te kopen aangezien deze in Cambodja was gestolen en om een drankje te doen met bekende reismaatjes uit Vietnam en Cambodja; Paul, Becks, Dan en Matt! Vervolgens met de nachtbus naar het noorden vertrokken om daar onze reis in Thailand echt te beginnen.

Chiang mai, een geweldige stad om wat dagen door te brengen. Het oude centrum binnen de stadsmuren is omringd door water en brengt enorm veel sfeer met zich mee. Leuke winkeltjes en restaurantjes, een groot uitgaansleven en vooral gezellige sfeervolle maar ook drukke avondmarkten! Onze eerste dag hebben we gekeken wat onze globale plannen waren voor Thailand en 's avonds Jos en Ella weer ontmoet en samen naar de avondmarkt gegaan. De volgende dag stond ziplinen op het programma. Midden in de jungle van Chiang Mai hebben we van prachtige uitzichten genoten terwijl we met een zipline tussen de bomen door vlogen. Wat een heerlijk gevoel was dat! Na wel 30 verschillende ziplines was de dag letterlijk en figuurlijk voorbij gevlogen. 's Avonds hebben we nog wat dansjes gedaan in de Reggae live music bar om deze top dag af te sluiten. Dag twee in Chiang Mai werd een regeldag... ons visum moest namelijk verlengd worden omdat we met de bus bij de grens maar 15 dagen hadden gekregen. Na 100 schietgebedjes is het ons na lang wachten gelukt om deze met een maand te verlengen. Thank god!
De volgende dag stond weer een actieve activiteit op het programma. Mountainbiken door het nationaal park van de Doi Sutep. Met een gezellige groep, twee super leuke begeleiders en een geweldige tocht was dit echt een top activiteit die hoog op ons lijstje staat. Gemountainbiked langs prachtige uitzichtpunten, door dichtbegroeide bospaden, over kiezelpaden, grote keien en boomstammen, het was een groot (en spannend haha) avontuur en zelfs een flinke val heeft de dag niet bedorven maar alleen maar beter gemaakt!!

Na onze leuke ervaringen met Chiang mai zijn we vertrokken naar Pai. Een heel klein dorpje hoog in de bergen, populair onder de backpackers door de ongelooflijk rustige, chille, gezellige sfeer die er hangt. Als je aankomt in Pai weet je meteen wat hiermee bedoeld wordt. We sliepen in een grote houten hut en kregen meteen ieder 4 dekens voor de kou (en ja die hadden we 's nachts echt nodig!!!) Het koelde namelijk erg af. Een trui en lange broek in de avond waren zeker geen overbodige luxe, wat de sfeer juist versterkte. Overdag hebben we veel rondgetourd op onze gehuurde scootertjes om van de prachtige uitzichten te genieten. We hebben de hotsprings bezocht en zelfs eieren hierin gekookt die na 2 uur eindelijk klaar waren;). En op de laatste dag hebben we een trekking gemaakt naar de waterval samen met onze nieuwe vrienden Angelo, Jordan en Lucas.
'S avonds was er een avondmarkt in het iniminidorpje waar we een aantal bekenden weer tegenkwamen (Paul, Jos en Ella) en ook veel nieuwe mensen hebben ontmoet!! Helaas komt er altijd weer een einde aan elke bestemming en was het weer tijd voor ons om te gaan.

Via Chiang Mai zijn we naar Chiang Rai gereisd samen met Angelo, Jordan en Lucas en daar hebben we de prachtige White tempel en het black house bezocht. Het was zeker de moeite waard om hier nog even voor op en neer te reizen voordat we voor kerstmis in Bangkok aan zouden komen.

Dit was onze tweede keer in Bangkok maar nu was de planning om hier kerstmis te vieren en de stad nog beter te verkennen. Op de dag van kerstavond zijn we met de tuktuk naar verschillende tempels gereden om deze te bezichtigen en zijn we 's avonds naar het bekende khao san road gegaan voor een drankje en een lekkere schorpioen! Haha het was niet het beste eten wat je je voor kunt stellen op kerstavond maar het had zo zijn charme! Op eerste kerstdag hebben we heerlijk uitgeslapen, ons mooi opgedofd (jaja we zagen er weer eens leuk uit als zeggen we het zelf haha, weer een keertje onze make-up uit onze tas getoverd) en zijn we op pad gegaan voor een uitgebreide brunch. Club sandwich, frietjes, fruitplate, tuna salad en allebei een lekker glas verse sinaasappelsap! We genoten vollop om gewoon eens een keer lekker uitgebreid te eten en te doen waar we zin in hadden zonder op ons strakke budget te letten, het was ten slotte kerstmis! Vervolgens zijn we met de tuktuk naar de grote shoppingmalls gereden, of ja dat was de planning... In bangkok kun je spotgoedkoop met de tuktuk als je je op de route naar je eindbestemming af laat zetten bij verschillende tailors, en aangezien we nog steeds cheapcheap op reis zijn hadden we dat gedaan. Dit resulteerde op een kerstcadeau voor onszelf in de vorm van een gave blazer, helemaal perfect aangemeten en voor ons ontworpen! Zo happy als we waren kwamen we uiteindelijk aan bij de shoppingmalls waar we natuurlijk nog uren hebben rondgeslenterd en nog even een filmpje hebben meegepakt in de cinema! Na de film haasten we onszelf terug naar de stad omdat we ons zo verheugden op ons kerstdiner! Ons gekozen restaurant was door de selectie gekomen en die avond hebben we genoten van een heerlijk rood wijntje en een coctail, met vervolgens voor ieder een voor-, hoofd- en nagerecht. Om je vingers bij af te likken! En om er dan nog maar een schepje bovenop te doen (en omdat we ons geld toch aan uit uitgeven waren haha) hebben we tijdens de kerstdagen ook nog genoten van een heerlijke oliemassage, manicure en pedicure!!
Onze volgende dag in Bangkok is Nadia 's ochtends naar het Royal Palace gegaan (marloes was hier 3 jaar geleden al geweest) en smiddags hebben we met een georganiseerde fietstocht de smalle verborgen straatjes en huisjes van locale bevolking van Bangkok verkend, erg leuk was dat!

Om nog iets meer van thailand te zien zijn we de volgende dag naar Ayutthaya gegaan en hebben we in een dagje alle tempels bezocht. We hadden ondertussen al zo ongelooflijk veel tempels gezien maar al met al, ze waren weer prachtig moet ik zeggen!

Terug in bangkok, natuuuuurlijk weer eventjes naar de grote shopping malls om wat rond te snuffelen, we blijven toch vrouwen hihi! En daarna is het ons eindelijk, na velen pogingen in de afgelopen 2,5 maand en veel bloed, zweet en tranen gelukt om onze fotos te backuppen in de cloud!! Dit was echt een hoogtepunt van de dag, wanneer je een echte reiziger bent zul je dit begrijpen, je fotos zijn je alles!! :). 'S avonds nog een afscheidsdrankje met Ella, Jos en Laura.

Na een geweldige tijd in het noorden en midden van Thailand was de tijd eindelijk aangebroken, Koh Phangan here we come!!!!! Na een lange reis kwamen we op oudjaarsdag aan in het hostel en werden meteen met open armen ontvangen door de eigenaren Manu, Ugo en Heidi. Na een powernap begon de pre-party in ons hostel met appretizers, beerpong, biertjes, drank buckets, muziek en heel veel gezellige mensen!! Iets voor 00.00u stonden we met onze hostelcrew van 20 man op het strand van Haad Rin om daar met alle andere duizenden mensen af te tellen en 2015 goed in te luiden. De avonden die volgden waren vrijwel gelijkwaardig en de feestjes waren allemaal even goed. Geen avond naar bed gegaan voor de zon was opgekomen dus de sunrise en sunset hebben we veel gezien! Ook de full moon party hebben we natuurlijk niet gemist met alle kleurrijke fluor verf. Overdag hadden we meestal hetzelfde programma: uitslapen, panini ontbijt, zon, zee, strand, padtai en green curry als avondeten en heel veel gezelligheid! Onwijs veel leuke mensen leren kennen in het hostel wat ons maakte tot een grote Hard Road See View familie! Bedankt allemaal lieve Lisa, Max, Simon, Patricia, Dominique, Pascal, Helen, Oli, Mark, Ali, Jessica en de Argentinia guysss!

Over een aantal uren zijn we in maleisie, dachten we, maar helaas ging dat nog niet zo makkelijk. Het begon met operatie flybag. Marloes had namelijk per ongeluk haar flybag op slot gedaan terwijl het sleuteltje in de flybag zat... haha oeps! Daarna zijn we afgezet door een travel office en werden we met heel veel onduidelijkheid van bus naar bus naar boot, naar bus ect ect gebracht. We snapten er helemaal niks meer van. Uiteindelijk na wat telefoonjes en geregel toch nog na 24 uur reizen aangekomen in het hostel! Yess....MALEISIE HERE WE COME!

Thailand was geweldig, maar deze derde bestemming ligt alweer achter ons. Het vliegticket naar huis is geboekt, we moesten er een keer aan gaan geloven dus schrijf het in je agenda; op 3 maart 2015 zijn wij weer thuis!!!!! Er staan dan voor jullie een hoop kussen en knuffels te wachten!

Maar voor nu: Maleisieeeeeee!!!

• 09 Januari 2015 - 12:27

Klaus:

Marloes & Nadia, weer een prachtig verslag van jullie avontuurlijk verblijf in Thailand. Veel plezier in Maleisië.

• 09 Januari 2015 - 12:56

Erna:

Hoi Marloes en Nadia, prachtig om te lezen. Het genieten straalt door in jullie mooie reisverhalen.
    Nog heel veel plezier in Maleisië.

• 09 Januari 2015 - 13:26

Jelle:

...en ik stond vanmorgen in de file...maar wie wil dat weten? Leuk verhaal! Geniet ervan!

• 09 Januari 2015 - 16:11

Marlies:

Meiden, jullie schrijven echt geweldig! Hartstikke leuk:D Weer heel herkenbaar hihih! Geniet ervan saampjes en heel veel plezier in Maleisie (daar ben ik nog niet geweest, dus ben benieuwd n aar jullie volgende reisverslag.

Xx Marlies

• 09 Januari 2015 - 17:14

Opa:

Wat een verhaal. Goed dat jullie het opschrijven, want je maakt te veel mee om
    het allemaal te onthouden.Mooi geschreven en een genot om ons erin te verliezen.
    Goede tijd in Maleisie en voor ons is 3 maart nog best een eind weg.Voor jullie
    wellicht niet.Leef het leven en veel liefs.
    oma en opa

• 11 Januari 2015 - 17:13

Opa:

Gisteren,10 januari, jullie kaart uit Cambodja ontvangen, die op
    10 december is verstuurd. Wel lang onderweg hè, maar het is ook
    een heel eind weg.... Het is elke keer weer leuk om jullie nieuws
    en verslagen te lezen, en ons ook een klein beetje mee op reis te
    voelen... Vele lieve groeten en knuffels voor jullie van
    oma en opa.xxxxx

• 12 Januari 2015 - 18:53

Anita Voets:

Hoi Marloes en Nadia,

Super leuk om jullie verhalen te lezen. En wat bijzonder dat jullie dit kunnen meemaken. Veel plezier in Maleisie.

Groetjes
    Anita Voets