Hanoi, Halong Bay en Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van NadiaMarloes - WaarBenJij.nu Hanoi, Halong Bay en Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van NadiaMarloes - WaarBenJij.nu

Hanoi, Halong Bay en Sapa

Door: Marloes en Nadia

Blijf op de hoogte en volg NadiaMarloes

29 Oktober 2014 | Vietnam, Hanoi

Onze eerste week is voorbij gevlogen, we hebben al onwijs veel leuke dingen meegemaakt dus werd het tijd voor ons eerste verslag vanuit Vietnam! Het liefst zouden we jullie via dit verhaal laten ervaren wat wij allemaal hebben meegemaakt maar dat is niet in woorden te omschrijven. 'Waanzinnig'' is het woord dat het dichtst bij komt, vinden wij.

Onze reis begon direct al goed toen we met onze uitzwaaiploeg (Klaus, Anieta, Mathijs, Adrie, Mieke, Anouk, Kate en Maaike) naar Schiphol vertrokken. Wat begon met een hoop gezelligheid bij het ontbijt veranderde dit al snel in wat traantjes tijdens het uitzwaaien. Wij zullen jullie ook allemaal missen!

Allereerst zijn we naar Frankfurt gevlogen waar we de schrik van ons leven kregen toen we zagen dat 2/3e van de vluchten waren geannuleerd (waarschijnlijk door de storm, code oranje). Even een vreugdedansje gedaan toen bleek dat wij wel mochten vliegen. De wachttijd in Franfurt vloog voorbij waardoor we een beetje haast moesten maken (lees: rennen!) voor ons volgende vliegtuig. Jullie zullen wel denken; dat begint goed met die twee!

Aangekomen in Hanoi kregen we het visum snel geregeld en nadat we ook onze backpacks eindelijk hadden zijn we Vietnamese Dong gaan pinnen. En toen... op naar ons hostel om 6u 's ochtends! (Nederlandse tijd 01.00uur).

We leerde al meteen de Aziatische cultuur kennen toen we er maar liefst 4 uur (i.p.v. 1 uur) over deden om in ons hostel in Hanoi (hoofdstad Vietnam) aan te komen.
De eerste drie dagen in Hanoi (22,23,24 Oktober) hebben we onze ogen uitgekeken in de stad aan het drukke verkeer, gebrek aan verkeersregels, overbevolking, warmte, aaneensluiting aan winkeltjes, eten op straat en de vriendelijke bevolking. Het was even acclimatiseren dus, maar wel heel leuk!
We hebben ons samen met Paul (studievriend Nadia die met ons mee door in ieder geval Vietnam reist) vermaakt met het ontmoeten van zowel andere backpackers als locals, een bezoek aan de traditionele watermarionetteshow, de oude gevangenis, een literatuurtempel en het slenteren door de altijd levendige straten van Hanoi.

Onze tweede bestemming was Halong Bay (25,26 Oktober) wat als 1 van de 7 natuurwonderen wordt beschreven in de wereld. Met een georganiseerde tour zijn we hier 2 dagen met de boot geweest. We werden omringd door wel duizenden verschillende eilandjes die stijl begroeid waren met bomen. Hierin hebben we ook verschillende aapjes gespot! Alsof het buitenaanzicht nog niet mooi genoeg was, hield er binnen ieder eiland ook nog een wonder schuil, namelijk prachtige grotten. Om optimaal van de natuur te genieten hebben we een eiland (400 treden) beklommen en tussen de eilanden door gekajakt. Het waren twee prachtige dagen ondanks het bewolkte weer. Nog geen bikini's dus!:P

De derde bestemming werd een trekking door de prachtige bergen en rijstvelden van Sapa (27,28 Oktober). Deze onwijs gave ervaring werd nog eens verrijkt door onze enthousiaste gids ' Cho Cho' . Samen met haar hebben we in totaal 25 km via onmogelijk ' paden' door het prachtige natuurgebied gelopen. Doordat dit geen bestaande route was kwamen we ook geen andere toeristen tegen, dit maakte het extra bijzonder. We hebben hier veel los lopende dieren gezien, grote rijstvelden, kleine dorpjes boven op de bergen, schooltjes met jonge kinderen ect. Het leukste van de ervaringen vonden wij om een kijkje te nemen in het lokale leven van de bevolking. Cho Cho heeft veel over haar leven verteld en ons vervolgens ook haar leven laten zien door ons voor een nachtje in huis te nemen. Zij maakte onze tour compleet, we kwamen terug met buikpijn van het lachen en vieze kleren door de vele glij partijen in de modder.

Uiteraard leverde dit ook wat prachtige foto' s op (zie foto' s)! Hopelijk geeft dit een indruk van waar wij allemaal zo enthousiast over zijn. Onze volgende plannen zijn om door te reizen naar centraal en zuid Vietnam met onze open bustickets.

Heel veel liefs,

Marloes en Nadia

• 29 Oktober 2014 - 07:22

Elly:

ik ben er in 1994 geweesr en kan het door jullie verslag zo herinneren. Mooi hoor dames. En fijn dat jullie zo kunnen genieten.

• 29 Oktober 2014 - 09:55

Erna:

Hoi dames,

Mooie foto's.
    Nog heel veel plezier en vooral genieten van de geweldige indrukken!

• 29 Oktober 2014 - 13:24

Ans:

Lieve Marloes,
    Traantjes op het vliegveld, ja dat hoort erbij.
    Toen Jan Marco en Ronald voor 3 weken maar Amerika vertrokken had ik ook dat gevoel.
    Ook toen Monique voor een half jaar weg ging naar Engeland.
    Als ik lees hoeveel jullie al mee gemaakt en gezien hebben, komt het allemaal goed.
    De foto’s zijn waanzinnig en jullie zijn er nog maar net.
    Geniet ervan .
    Dikke kus van ons allemaal.
    Tante Ans.

• 29 Oktober 2014 - 13:38

Anieta:

Lieve Nadia en Marloes,
    Lekker genieten samen, de mooiste tijd van je leven.
    Sokken niet gemist? ha ha
    Die kindjes zijn zo schattig, inspiratie voor een mooi nieuw schilderij :)

• 29 Oktober 2014 - 16:05

Mieke Willems:

Lieve Nadia en Marloes,

Wat een mooi beschreven reisverslag. Uit alles blijkt dat jullie intens genieten. Dit is een belevenis en ervaring wat jullie leven alleen maar kan verrijken. Fijn dat jullie met drieën zijn en zo jullie ervaringen kunnen delen met elkaar. De foto's zijn werkelijk prachtig, jullie hebben er kijk op! Door al de chats, mails en ook dit medium zijn jullie toch een beetje dichtbij, dat vind ik fijn.
    Meiden heel veel plezier en blijf genieten, lieve groetjes Mums, Mieke

• 29 Oktober 2014 - 19:25

Klaus:

Lieve meiden,
    Nog maar 1 week voorbij en zulke mooie ervaringen en foto's. Erg mooi hoe jullie de ervaringen met ons delen. Geniet met volle teugen de komende 15 weken.

• 30 Oktober 2014 - 08:39

Cindy:

Wauw... Dat klinkt geweldig! Geniet van alles wat op jullie pad komt!! 5 Schijndelse groeten.

• 30 Oktober 2014 - 19:32

Geertje Kapteijns:

He meiden, wat een geweldige ervaring! En dat met nog een aantal weken te gaan, geniet ervan!!

• 31 Oktober 2014 - 00:03

Oma En Opa Van Der Aa:

Hoi Marloes en Nadia,
    Fijn dat jullie zo'n goeie start hebben. Dat is het halve werk.
    Wij zouden dat ook wel gewild hebben, maar die kans was
    er niet toen wij jong waren.Ik-als opa- heb wel eens een
    auditie gedaan voor een musical in de radio-music-hall
    in New York, en...aangenomen.Maar toen ik er thuis over
    vertelde, was het antwoord: Nee ,dat gaat niet door!!!!
    Dus wij zeggen van harte: jullie mogen wel, geniet er dus
    met volle teugen van. Graag tot het volgende verslag.
    En veel liefs.
    Oma en opa

• 02 November 2014 - 21:06

Berry&Marjo:

Lieve Marloes en Nadia, wat leuk dat we via de reisverslagen op de hoogte blijven.
    Fijn dat jullie je droom waar gaan maken. En dat je het vertrouwen van de thuisblijvers hebt om dit te bereiken.
    Doe voorzichtig en kom weer veilig thuis. En jullie weten het: herinneringen die je later wilt hebben, moet je nu maken! We wensen jullie daar veel plezier mee.
    Warme groeten uit Sint-Michielsgestel!!